Novinkou pro rok 2014 jsou špičková kormidla COMBI, pro krátké tratě zejména s osou 6 mm. Díky malé velikosti i tlouštce ploutve a šikmé a ostré náběžné hraně vytváří toto kormidlo ve vodě minimalizovaný odpor, navíc se na něj nechytá tráva.Kajak i se zdánlivě malým kormidlem COMBI 6 i díky optimálním převodovým poměrům zatáčí výborně, není však na pohyb vahadla citlivý až příliš. Navíc na přání lze citlivost kormidlování upravit, třeba i volbou převodové kladky s průměrem 80 nebo 90 mm. S ohledem na běžné velikosti chodidla je také do kajaků navržena optimální výška vahadla nade dnem v rozsahu 14-16,5 cm lze zadat i určitou výšku na přání.
Nová řada opěrek na nohy je navržena dle anatomických parametrů tak, aby jezdec byl schopen tlačit plnou silou na opěrku jak v její horní, ale i ve spodní části. Úhel spodní části opěrky je totiž o cca 7 stupňů mírnější, než úhel horní části. Úhly jsou navíc optimalizovány pro pohodlnou oporu chodidla závodníka s běžnou polohou nohou a chodidel v kajaku. Podobně anatomicky správně jsou provedeny popruhy na zadní opěrce K2: stoupajícím profilem respektují proměnnou výšku lidského nártu. Popruh je kryt měkkým snímatelným neoprenovým návlekem a díky suchému zipu nastavitelný na různé rozměry. Celá sada včetně nerez úchytů a šroubů je prodejná i samostatně.
Novým modelem v nabídce pádel rychlost - C1 je nejmenší model CADET šířky 18,0 a délky 53 cm, se středním řapíkem (žebrem) pro dobré vedení ve vodě. CADET je určen pro žákovské kategorie nebo kanoistky a lze jej, stejně jako stávající modely Junior a Senior dodat s posuvnou žerdí sklo nebo PP Carbon.
Oblíbená pádla pro benjamínky ZI a ZII byla přepracována, krky listů se nyní zasouvají dovnitř do žerdi, místo tradičního krku listu zvenku na žerdi. Pádlo je potom podstatně subtilnější, lehčí a elegantnější. Krk nejmenších listů ZI je určen pro žerdě vnějšího průměru 28 mm, vhodné pro malé dětské ruce. ZII, stejně jako všechna naše větší pádla, je nadále kompatibilní se standardními žerděmi 30 mm.
Pro nadcházející chladné období doporučujeme neoprenové nátepníky, které prohřejí ruku až po prsty a v přechodných podmínkách není tedy nutné používat pytlíky na pádlo. Vynikající do zimy je také naše špricdeka BASIC s tepelnou izolací přes kolena, viz ceník- úprava C, popř. neoprenový pas, úprava A.
Zejména dívkám je určena škála krásných pastelových barev špičkové belgické látky MIDI, ze které na přání můžeme vyrobit jakoukoliv špricdeku včetně zmíněné úpravy A a C, nebo bundu pro zimní pádlování s neoprenovými manžetami na zápěstí.
Zajímavých položek v nabídce je více, od oblečení až třeba po rozebiratelný stabilní stojan stojan na 6 kajaků nebo nerez závaží do lodí, vyrobitelná na přání po 100 g.
Nabízíme kompletní modelovou řadu rychlostních kajaků.
Modely Sprinter ML a L byly v roce 2012 nahrazeny zcela novou generací lodí VECTOR.
Uvedení lodi předcházely tři měsíce tvrdé práce na maketě, spojené i s testováním na vodě a dodatečnými úpravami.
VECTOR ML má doporučenou hmotnost jezdce 70-85 kg a větší VECTOR L pak 80-95 kg.
Vector je sprinterská loď nejvyšších parametrů. Oproti dosavadním modelům nabízí lepší stabilitu a klidnější jízdu.
To vše díky propracovanému profilování dna a zejména jeho zádi s V kýlovou hranou a optimální nosností.
Vertikální a horizontální pohyby lodi a zejména zádi při jízdě i nejvyšší intenzitou jsou tak eliminovány na nejnižší míru,
loď jede velmi klidně, není pod sedačkou nervozní.
Paluba je navržena v čistých, jednoduchých a elegantních liniích, s vyšší přední částí dobře rozrážející vlny,zadní částí nižší pro lepší chování ve větru. Špičkový design lodi je pak doplněn novými límci a originálním dynamickým logem.
Prototypy VECTOR M (60-75 kg) i VECTOR S (50-65 kg) již aktivně testujeme a vylepšujeme.
PRVNÍ LODĚ VYJEDOU V LEDNU 2014! Objednávejte co nejdříve…
VECTOR sleduje nejnovější směry vývoje rychlostních lodí a je to špičkový kajak pro ty, co chtějí vyhrávat!
Sprinter XL a XXL jsou modely pro nejtěžší hmostnosti: XL pro 95-110 kg a skutečně obrovský XXL pak bez problémů uveze i závodníky 105-120 kg.
Obě tyto lodě rovněž jedou velmi klidně a vyrovnaně bez větších pohybů, ovšem je nutno je skutečně zatížit opravdu dle doporučení.
Velmi úspěšné jsou naše stabilnější závodní kajaky Master 90 a Master 110 kg. Jsou na závodní trati 1 km jen o několik sekund pomalejší, než nejrychlejší čistě sprinterské a vratší lodě. Nabízejí ale vynikající poměr stabilita/ rychlost.
Tyto lodě používá ve světě řada veteránských závodníků, dokonce i ve věku přes 70 let, aniž by měli se stabilitou problémy. Dobrá stabilita je dána převážně o něco plošším a širším dnem, které umožňuje o 2-3 cm nižší polohu sedačky.
GEMINI je kompletní modelová řada deblkajaků vyznačujících se dobrou stabilitou a klidným chováním. To je dáno nejen menším podélným prohnutím dna, zejména ve střední části lodi, ale také mírně plošším profilem dna v kýlu. Nejmenším modelem řady Gemini je loď 140 kg, vhodná i pro děti 10-12 let. Modelová řada pokračuje přes nejuniverzálnější provedení 160 kg, který byl pro rok 2014 nově přepracován, přes 180 až po největší Gemini 200 kg.
Horkou novinkou je druhá modelová řada deblkajaků TWIN, v provedení 150 a 170 kg. TWIN je čistě sprinterský a nejrychlejší debl bez kompromisů:
Dno TWINU je oproti K2 Gemini výrazněji podélně prohnuté a v kýlu kulalé, boky v místě záběru zejména před zadním jezdcem zúžené na nejvyšší míru pro snadné zasazení pádla těsně podél lodi. Dno TWINU v místě kyčlí je velké právě tak akorát pro dospělé závodníky běžné postavy, ne méně a ne více, na rozdíl od některých deblkajaků i renomovaných světových značek. Ty jsou někdy tak úzké, že poskytují prostor nanejvýše snad pro desetileté dítě. To se týká zejména přední sedačky a na tomto detailu jsme si při vývoji TWINU a testování prototypu dali opravdu záležet. Prostoru pro kyčle napomůže i originální technický prvek, používaný s úspěchem už dlouho výhradně v našich lodích K1 i K2: vybrání v sendvičové výplni podél sedačky a pro zachování tuhosti trupu nahrazení vrstvami carbonové tkaniny navíc. Design paluby čistými liniemi navazuje na řadu K1 VECTOR. .
Zejména jezdci vyšší úrovně s dobrou technikou záběru ocení agresivitu a rychlost jízdy na TWINU a reakci na záběr.
Novinky 2014:
Přichází nová verze nejmenšího sjezdového kajaku na trhu, pro závodníky malých postav a děti.
Tato loď je ve výrobě 20 let a jezdí na ní stovky dětí po celé Evropě. Redesign přináší atraktivnější design a lepší jízdní vlastnosti:
Dno je zejména v náklonu ještě stabilnější, přitom stejně rychlé, paluba má vpředu vybrání pro záběr těsně u lodi, což pomůže zejména nejmenším kajakářům.
Atraktivní je dynamicky prohnutá linie slepu. Čistý a hladký spoj paluby a dna bez venkovní pásky je perfektně proveden s využitím naší špičkové technologie spoje, převzaté z rychlostních lodí.
Zejména ženám - kanoistkám, ale i těm, kdo hledají velmi stabilní a pohodlný singl do těžké vody, je pod názvem Z- SQUATTER určen redesign legendárního francouzského modelu Squatter III.
Jde patrně o nejstabilnější loď C1, přitom s dostatečnou mírou rychlosti. Výhodou je zúžení v oblasti spoje paluby a dna podél a před límcem pro snazší vedení záběru podél lodi.
Mnohonásobný Mistr světa na modelu Molotov Guillaume Alzingre plánuje používat Z- Squatter pro dlouhé sjezdy na těžších tratích.
Na základě Clipperu zvažujeme pro rok 2014 vývoj stabilnější a pohodlnější verze CLIPPER STABIL, určené zejména pro francouzský trh.
Náš veleúspěšný model a dnes již legendární součást sjezdu na divoké vodě CLIPPER však rozhodně měnit nebudeme! Clipper se vyrábí nepřetržitě už 11 let, počet vyrobených kajaků tohoto modelu překročil 500 lodí! Je vysoce pravděpodobné, že za 60 let historie tohoto sportu nebyl nikdy žádný model takto úspěšný. Největší část Clipperů míří tradičně do Francie, mekky sjezdu na divoké vodě. Je až neuvěřitelné, jak různorodá paleta jezdců Clipper používá - od začátečníků po vrcholové závodníky. Oblíben je zejména mezi ženami. kterým vyhovuje jeho snadná ovladatelnost a stabilita zejména v náklonu na křídle.
Se zcela prvním vyrobeným Clipperem zvítězil francouzský kajakář Maxim Clerin hned při jeho premiéře na Mistrovství Evropy 2003. Např. na MS 2008, na extrémně obtížné trati slalomového kanálu v Itálské Ivrei, francouzská kajakářka Nathalie Gastineau (menší postavou, o to větší výkony), získala na svém sníženém Clipperu 3 zlaté medaile ze čtyř startů. O rok později ji zcela stejně napodobila robustnější Němka Sabine Fusser na ME v italské Valtellině. Na Clipperu získal zlato na MS také dnešní elitní francouzský rychlostní závodník Arnaud Hybois. Na Mistrovství světa 2012 na Clipperu startovala většina francouzkého ženského týmu.
Závodníci oceňují krom dobré ovladatelnosti i rychlost Clippera v základní poloze, danou jeho štíhlým a podélně prohnutým profilem v části pod hladinou vody. Když jsme Clippera modelovali v roce 2003, po roce úvah, diskuzí a konzultací se závodníky a porovnávání, ani jsme netušili, jak úspěšný model nám vzniká pod rukami. Dnes už bychom pár detailů udělali jinak, ale každoroční úvahy nad úpravou Clippera odsouvá neutuchající zájem o tuto loď.
Copyright (c) 2010 Zástěra composites | Vytvořil: LRSoftware.cz